21 December 2012

ulang tahun Saddan

Bismillah Alhamdulillah

saya guna aku. Kami memang ber'aku'-kau dalam keluarga.

20 Dis adalah tarikh lahir adikku yang tinggi fizikal yang amat dalam keluargaku .
ya selamat-selamat.

dulu masa dia sekolah Ting 1-2, akulah tukang hantar. hantar pi tunggu bas sama-sama kalau mau balik ke asrama. Sebab tu aku rasa dekat dengan dia. Tup-tup bila tengok lagi. mak aii ..Allah. Tinggi lampai sudah dia.
kalau hantar tu gi simpang dekat jalan besar, naik bas sama-sama, lepas tu saya singgah kedai, tanya mau beli apa untuk bekalan di asrama.
mula-mula dulu, dia cakap ikut suka akulah mau belikan dia apa (masa tu aku dah masuk uni, selain pengalaman duduk kolej di uni, pengalaman duduk asrama juga bagi aku mudah pilihkan adikkau bekalan tahan lama. Biskut, Megi dan lupa.

adikku dulu ni, dapat bantuan biasiswa Kerajaan Kelantan. Atas usaha tanpa jemu ustaz akulah. Tapi, beliau aku ni, bila pi tengok saja pondok terus dia tawar hati. haha..hati orang kampung, kalau boleh mau anak dia belajar di bangunan tahap 10 bintang.
padahal..(senyum kelat dalam hati).

hari ni,apa-apa tanya and tanya." kak Ita camana mau masuk ni dulu masuk apa, best ka..bla..bla."
syukur dengan kesediaan dia mau menanya-nanya. Tidak ikut kepalanya saja. macam saya ..erk

Adikku yang pendiam. Tapi dengan aku dia banyak sikit mulutlah, (kakak banyak tanya).
saya harap urusan belajarnya dibantuin Allah.
biarlah dia terus belajar di tempatnya sekarang.

dapat tawaran UiTM, di Sarawak pulok.. kalau Sabah atau area semenajung ni. Tiada masalah..
dapat Kolej Kemahiran Tinggi Mara..tidak mau, entah dari mana cakap-cakap dia dengar sampai tidak mau ke sana, Diploma dapat tu sama saja macam sekarang. Yuran pula free, siap dapat elaun lagi (sambil buat gaya Mail)

pilihlah ikut suka mu.
asal jangan menyusahkan orang lain. Terutamanya beliau. (amaran lembut)


..dia pun ahli PERKIM cam saya