15 July 2014

jubah dress pulussize cantik dan murah

hah..
hari tu aku ke KWC. Tengok jubah saiz XL dan ke atas harga boleh tahan..

padahal beli online lagi mudah..dan jimat.

macam dalam kelompok A ni. Size XXL (muat gak sampai XXXL). Nak selamat chek ukuran jubah sendiri, dan bandingkan dengan ukuran kat bawah ni..Harga RM85. Beli 2 free postage.
ADA warna hijau, baby blue, dark brown, light brown, black

berminat boleh pm:
email: duhaihati03@yahoo.com
wassap/sms: 0132001504

boleh ke page untuk pilihan yang lain..dan lebih murah. (lebih murah sebab tak guna model dan tak digosok, teruih amik gambar..hee)

JEMPUT ke page: 

Dress, baju ibu anak, baju baby, alatan edukids MURAH 


ukuran

Material High Quality Chiffon with full lining
Size XXL 
Measurement Length: 142cm
Bust: 106 cm
Waist: 100 cm
Shoulder: 41 cm
Sleeve: 60cm
Weight 550 gram
Model's Height 158cm




GREEN
 






colour: BABY BLUE








DARK BROWN











BLACK












LIGHT BROWN









14 July 2014

Kenanga, baju raya,baucer buku 1 Malaysia.



oleh kerana SS tidak lagi ke UTM seperti sebelum-sebelum ini. Maka SS meminta tolong kawannya untuk diambilkan baucernya.
dan lama menunggu. Akhirnya baucer pun datang.
kebetulan, Sabtu itu mau ke KL konon. Mau berbelanja raya.
sedangkan kewangan terumbang ambing.



tu dia: sebelum berkaki-kaki kan haruslah aku berusaha menyiapkan bab 2 dan hantar kepada Prof A. dan aku minta pertimbangan kasih sayang SS jaga anak kecil comel nak rak.
SS pun jaga.
Wafa memang pengikut setia (sesuai dengan nama . Wafa: taat) kepada abam. Abam bermain kereta di luar. Wafa pula menjejak dan mengikut kemana abam pi.
sekali abam ke belakang rumah!

sikit lagi ke kawasan parit paritan.
Tahniah abi!.

terus aku stop kan kerja menaip dan membaca jurnal yang sungguh aku tidak suka!. kerana jurnal itu mudah, tetapi kerana bahasa english. Aku jadi merangkak dan merengkot.

Terus pi ambik Wafa.

dan letak dekat bawah. aku teruskan kerja menaip.

sekali Wafa merengek.
dan SS pun pangku.
Wafa mana suka dipangku masa mood tengah best mau main.

Sekali..
tu dia..
merangkak ke depan rumah pula.
sebab abam gi panjat pagar rumah.
haha.

risau ya. Depan tu jalan raya.
kalau ke jalan dia merangkak..camana?
terus aku pun pot pet.

dan SS bangkit.
senang cerita, tutup pintu. Paksa abam masuk. Mau panjat, panjat grill.

cepat-cepat kasi siap taip bab 2 bahagian i. Huh senang sikit, hantar yang selesai. Yang belum kita hantar nanti.

kasi mandi Wafa dan bagi susu.
kasi tidur.

dan siapkan abam.
SS pula malam tadi, tidur lambat.
jadi memang tidur sajalah kerjanya.

kalau sepuluh jam tidur. bangun 11 kali, baik tidur 1 jam. Lagi berkualiti.
dah ada anak, mau tidak mau begitulah kan.

...............................................................................................................................

perangai abam sekarang ni

SS keluar sekejap dari kereta pi bayar parking,
abam ni akan melalak..sebab mau ikut.

jadi, Cara pujuk ini jejaka..kasi tengok vc qunut nazilah UNIC yang ada dekat wassap/
Lepas tu air matanya akan stop.
Dan
"Inzimhum...inzinhum..inzinhum" lah beliau dengan penuh gaya.

Oo vokal I dan konsonan M rupanya lebih mudah disebut.

ni masa di MPH..buku untuk abam, dia pegang tak mau lepas, padahal kita mahu bayar..dan orang pula ramai berbaris di belakang sana..penat cari bahan pujuk..ikut umy kemana dengan buku tu. sekali umy gi sini pegang-pegang, terus abam jadi baik.

06 July 2014

HOW to try the best parents


*(walaupun anak kena hantar dekat pengasuh/taska).

1. Selepas hantar..gi jumpa pengasuh salam dan gitau "kami sangat berterima kasih kerana menjaga anak kami".
- hubungan yang baik (walaupun tidak rapat) dengan pengasuh adalah satu bonus.

2. Selepas hantar ke tempat kerja. Sampai tempat kerja, Hubungi pengasuh dan bertanya apa yang anak kita sedang lakukan.
-"ooh anak kakak sedang milk..sedang main".

3. Sebelum lunch..call/sms pengasuh lagi. Tanya anak kita sedang buat apa.
- mungkin tengah menangis..atau tengah tido.

4. Hampir nak balik, call/sms lagi.

hoiiii.. berapa kali mau call/sms segala ni??.

amboii..cantek muka hang, aku cuci taik anak hang..anak hang melalakkkk...menjerit..pukul-pukul..semua aku jaga..
hang sedap jak lepas tangan ya. Ingat dengan duit hang bayaq tu cukup ??. Janganlah.. Nanti ada apa-apa baru nak menyiasat ala-ala FBI. Baru sibuk nak call/sms

...................................

Ini pengalaman sepajang aku jadi pengasuh dekat 2 ketul anak soleh-solehah ni. Pak Shukri lah tu yang asik call/tanya. Mula-mula panas juga..sebok jak kan..
lama-lama kelamaan baru terasa akan pentingnya.

dan..
ini pensyarah saya pesan. Katanya anaknya masa duduk di nursery di UK dulu, pengasuh tu tiap hari akan call dan gitau apa-apa tentang anaknya. Contoh: anak yang baru nak bertatih, tetiba berjalan dan mengekek. (nampak kecil tapi besar ya maknanya).
anak yang biasa minum setengah botol, tetiba minum sebotol pun dikasi lapor!

Saya tahu, ramai bercita-cita mulia ingin mengasuh anak sendiri. Namun..kita tau sama ada tanggungjawab, kekangan kewangan, dll perlu diambil kira. Paling penting ramai lagi memerlukan khidmat kita.

Tiada jaminan anak yang kita besarkan dengan tenaga kita itu lebih terbaik perkembangannya. Untuk kepuasan itu memang lah!.
Mungkin juga..kita ibu bapa yang kurang sempurna untuk mendidik anak sendiri. Mungkin.

Dan..sesekali tiada salahnya berikan reward kepada pengasuh yang mengasuh anak kita. Bukan senang mengasuh ni.. apatah lagi mendidik kanak-kanak bawa 4 tahun ni.

akhir sekali, meh lah kita mendoakan keterbaikan anak kita dengan menyebut nama penuh dan orang--orang yang banyak membantu kita dalam proses pendidikan anak-anak di luar sana.

Ikhlas penuh bakul..
MAJITA..ibu yang sering tertewas 

peace!


(gambar hiasang: abam Muhaymen Fath semasa 6 bulan, comel bak ang)


04 July 2014

Berhenti kerja jaga anak


bacaan sesuai untuk golongan yang mendidik anak orang

satu saat dia patah semangat.
"nak cari kerja yang lebih berguna, anak-anak terjaga".
"anak orang aku jaga bagi pandai, anak aku mek buta huruf jaga".
"aku kerja dengan orang sampai bila??"

sedih.
mentaliti yang perlu dibetulkan.
pekerjaan yang mencurahkan ilmu, mungkin tiada siapa yang menghargai sebaik-baik harga.
mungkin tiada siapa..
anak terkorban???.
kenapa biarkan..kenapa tidak memilih pengasuh yang lebih berilmu,walau bayar beribu. (murah juga menjadi pilihan..kemudian menjadi alasan ).
lihat David Beckham..sendiri mencuci najis anak..sedangkan pengasuh kan adoo..
lihat Wardina, sendiri menyuap, menyusui anak sedangkan pengasuh, susu formula kan adoo..

sedangkan amalan "ilmu yang bermanfaat" tidak hanya digunakan/memewahkan di usia hidup..tetapi SAMPAI kita berjumpa Allah disana.
sebenarnya patik mau cakap;
"cikguuu, prof, dr,dato', ustaz, puan, sir jangan fikir 'rumah sendiri' sahaja.."


aku sampai sekarang solute dengan seorang Prof (wanita) yang benar-benar super duper. Dia hantar anak, ambil anak ke sekolah..masakkan untuk anak dan masih tegar mendidik anak bangsa.

rasanya Prof tu ada bibik kot, bibik tukang bersihkan rumah, dapur, peti ais, kemas keliling rumah, mop lantai, sapu rumah, buang sawang, lap tingkap.
maksudnya, bibik kerja urus hal kebersihan dan kesejahteraan benda yang mencantikkan rumah.
bukan..jadi 'ibu' kepada anak-anak.


ok.
jangan sentap

03 July 2014

Ramadhan 2014

Ramadhan kali ini.
1. Solat jemaah dibanyakkan di masjid.
2. Berbuka ikut keperluan perut.
3. Berbuka di masjid, mudah untuk solat
4. Sedekah di masjid yang iftar.
5. Bersosial dengan jemaah masjid dan jiran tetangga.
6. siapkan bab 2 dan 3.

InsyaAllah.Boleh!

menu Moreh di masjid. Sedap dan memang menjilat jari sebab melekat baki kue

Ifatr Jamae di Majid Fofular

02 July 2014

cara untuk awet muda..cara berhenti merokok..hentikan darah tinggi diabetis

kamuuuu!

yang ada darah tinggi..
diabetis..
mau berhenti merokok..
mau awet muda..
ah banyak lagi kebaikannya.

patutlah ramai peminum arak..kata arak tu 'ubat'.
ya. Ubat la sangat.
memang.

tapi arak tu lebih banyak dan besar mudaratnya!

jadi..Islam kasi haram.
bagus kan.

walauupun ada kebaikan yang memang diyakini.
tapi..keburukan melampauu..tiada guna.
ibarat rumah cantik, besar.. tapi disekeliling tempat pengumpulan sampah, depan ada kilang kimia merbahaya, dibelakang ada kandang ayam..

eh.
sebenarnya mau share kebaikan benda nama VIVIX Shaklee ni.

sempena JULAI ni (Ramadhan tahun ni). Harga lebih murah.

boleh SMS/WASSAP : 013-2001504.


sumber gambar


Bahan-bahan Utama Vivix™ dari Ekstrak botani

1)Polygonum Cuspidatum

2)Anggur Muscadine

3)Elderberi Eropah

4)Lobak Ungu

credit 

MASTER Pendidikan Awal Kanak-Kanak

salam. ramai tanya, camana eh nak sambung belajar dalam Pendidikan Awal Kanak-Kanak? soalan kan, nampak mudah. ok, saya share pengalam...