06 January 2010

Bahasa-basi


Siri bercakap dengan kamu.

..................................


Ini satu.

Satu-satu penyakit timbul.

Kalau kamu tidak tahu,

Aku ingin memberi-tahu.

Penyakit ini sakit.

Tidak berjangkit.

Tetapi tetap berbahaya.

Penyakit lambat faham.
Penyakit susah untuk faham.
Penyakit yang aku pun tidak faham.

Semuanya berkenaan dengan kefahaman.

Kefahaman itu datang daripada pengatahuan.

Pengatahuan itu datang daripada pengalaman.

Pengalaman itu datang dari banyak sisi.
Ya...tentu kamu tahu 'sisi-sisi' itu.


Jadi,
aku harap kamu sedar,
ada waktunya 'sisi' itu tidak sama dengan kamu,
'sisi' itu adalah perbezaan kita,

Bagaimana mungkin kamu faham?
kalau kamu sendiri merasakan 'sisi' kita adalah sama,
kamu merasakan cara kita adalah sama.

Aku mahu kejar kamu,
kamu jangan berhenti,
kamu jangan tunggu aku,
kamu jangan tarik aku,

kamu bimbinglah aku,
secara praktiknya, hasilnya kamu jaga sedang membimbing diri kamu..
secara teorinya, aku juga sedang belajar menerima dan membimbing kamu..


Kamu bingung?.
Atau menyumpah dengan kalimah ini?.

Aku pohon seribu kemaafan.

maap.
Aku sedang mengejar kamu!!