05 March 2010

itu dia

"saya nampak awak.."

"kat mana..?"

"kat cafe..sedang dating ya...?...takpa-takpa saya faham.."

"itu student UM...eh...atau"


Geleteknya otak berfikir. Bagaimana ada cerita ni.


"eh...awak ingat lagi tak...awak siap tegur saya..."

Eh. Patutlah muka cam kenal.


"ehe...atau itu abang awak..?.."

"abang dia stadi UiTM lah..UM?..."

Saya paksa otak. Paksa memori berputar kembali. Paksa ingatan jadi kuat.
Amacamlah ada soalan macam ni keluar.

Saya ingat balik. Flash back.
Bila saya makan ber-dua dengan orang (:D).
Kat KL Sentral.
Kat Cafe Kolej.
Kat Food Court LCCT.
Kat Warung Mamak dekat KTM.
Kat...mana lagi ya?..
huhu...



Ahaks.
Jawapannya.
Saya memang teruk.

Oleh itu saya kena selalu muhasabah diri.
Betulkan yang biasa.
Biasakan yang betul.

~terima kasih tukang tanya..anda memang prihatin.