08 December 2014

Habis Gas


Bismillah.

semalam baru balik Koyan. Sampai rumah dalam pukul 9pm. Bertolak lepas asar. Dalam 4.30pm begitu.

sebabnya..jammmmmmmm.
haha.
cuti sekolah lebuhraya Karak memang ramai peminat.

kedua. Singgah sat tengok bola di mamak dekat rumah. Minum air soya dengan 100+( tak minum,..bawa balik).. Huh.
lepas tu baru balik rumah..sebab SS bilang ndak best bola.

haih. aku saja mau tengok juga. tapi tengok sekali, dah boleh agak. Malaysia jadi 'ayam'.
huh.

balik keluarkan  barang. 
aduhhh beranginnya badan.
rebus daging. BF kan Waafa.
SS keluar, sambung tengok bola. Internet problem la..itu yang keluar tengok.

tertidur-tidur.
gi chek daging tadi. aikk...
rupanya gas habis
SS balik, tengok sepah rumah lagi. mana larat aku mau kemas.
Fath pula raja. Sejak khamis tinggalkan mainan kereta tu.

gitau SS gas habis. Kurang percaya beliau.
kasi jelas. Buka semua. Pasang mancis.
naaa...

SS mau lah keluar dalam memanas begitu, penat dan tengok kesepahan rumah untuk beli lauk.
aku tau. Jadilah marilah kita sama-sama keluar. biar sama-sama penat dan kenyang..kahkah

Laratkan..jangan fikir pasal angin dibadan yang buat kita lembek ni.

mau ke kedai X, dibatalkan, teringat pernah poisining Food kan..padaahal sebelum ni kedai nilah pilihan. Murah, sup dagingnya, cukup rasa..daging empuk.

tapi..ambiklah BULAN. sekurang-kurangnya kita kenal tokeinya Islamik. Pakai tudung besar. Pekerjanya pun.tiadalah yang pakai ketat-ketat. Muka pun ok, tiada yang jenis ketat, macam didera bos.

Dua makhluk ni dah mandi. Fath tu sebab berr..tu pun time abinya baru balik...rezekilah abi. Masa pakai baju melalakk..sebab mau pakai baju yang Waafa punya. adalah dalam beberapa minit buat konsert. mau jalan barulah mau pakai bajunya sendiri. Fathhhh..Fathhh

Waafa peminat buku juga..ni Fath yang bawa buku..memang simpan dalam kereta..mainan time boring dalam kereta.

abi sengeh..tengok perangai dua makhluk..mana senang duduk..nak berdiri..naik main. Fath tiru Waafa..Waafa jadi bos..Waafa nak pusing sini situ
 kita order nasi gorem. Jimat bajet dan jimat masa.
siap minta sup kosong.
tunjukkan sup 'mangkuk kecil'. Kang macam si Pai masa makan di Kg.Baru..minta sup kosong, dibagi sup mangkuk besar. amik kau!

alhamdulillah..betul faham. Siap request jangan letak ajinamoto ya.

rasa biasa. Sedap kot lebih, kalau aku yang masak. Fuhhh
nasi goreng Afrika..dan nasi goreng USA. mungkin Afrika sebab nasinya hitam, dagingnya pun hitam. padahal kan maksud USA ialah: udang sotong ayam..
makanlah..menu baru ni..kikiki..pertama kali ku dengar

No comments:

MASTER Pendidikan Awal Kanak-Kanak

salam. ramai tanya, camana eh nak sambung belajar dalam Pendidikan Awal Kanak-Kanak? soalan kan, nampak mudah. ok, saya share pengalam...