22 July 2012

practice..practice.

Salam.
Today 2 Ramadhan.
Alhamdulillah,Allah give chance to live until this.

Today,I'm cooking ayam goreng Ramly and fried egg.
ha-ha.My 3 siblings eaten with sleepy.
mylob nothing to say.He always OK.Alhamdulillah.
Dah rezeki tu yang ada.Redha.

Minggu ni,masjid Nurul Iman.Masjid kampung ini akan buat pengisian seharian.
Dari jam 9 pagi,waktu Dhuha sampai ke Asar.
Terbaikkk.
Ajk masjid yang dipilih melalui pilihanraya masjid,adalah manusia yang memang mahu mensyariatkan masjid.
Dhuha.Waktu kuliah untuk muslimat.Akan disampaikan oleh ustazah Fazdlina.Merangkap ustazah di sekolah Sk Jaya Setia.Merangkap jiran kami.

Saya berminat mau ikut serta dan mahu mendengar pengisian beliau.Kakak yang punya 3 anak.Dan orang yang pertama datang ziarah kami,masa baru pindah rumah.

Minggu depan,turn saya pula.Oleh kerana saya gagap.Lagi penakut.Kekurangan ilmu.Saya perlu mencari bahan pengisian dan berlatih dari sekarang.Manusia yang tidak pernah-pernah jadi penceramah,tiba-tiba diberi kesempatan besar begitu.Bukan saja hampir tersekat nafas.Tersekat otak sekejap.
Punya ramai guru-guru di kampung dan taman-taman berdekatan.Saya juga yang dipilih oleh orang masjid.Saya tahu,ini mesti kerja kawan zauji saya yang memang aktif dan thabat dalam kerja-kerja menyebarkan Islam dan kerja-kerja YB.
Nama saya pun sudah naik di papan kenyataan masjid.
owh.Saya sangat bangga dan malu.Bangga sebab nama saya di eja MASJIDAH.Hebat mereka memberi gelaran.Sampai ada perkataan 'masjid'.Malu sebab,saya memang mana pernah berceramah.Mendengar selalu lah.
Tapi..itukan pengisian.Jadi,saya mesti positif.Dan positif dan practice..practice..practice.Inilaha ayat yang selalu disindir oleh zauji saya.
Bagus kan.Dia pun begitu juga.Dan dia mengongsikan idea Steve Jobs ini untuk mengelak kegagalan kami dalam penyampaian.
Terima kasih mylob!. <3,

Adik saya 3 orang itu perlu mendaftar masuk UniKL pagi ini.Dan mereka perlu practice..practice untuk bijak berdikari.Jadi,tidak perlu lah call minta ambil,minta hantar.Sebab saya memang free,tapi kenderaan tiada.Jadi apa-apa hal,mereka perlu berusaha sendiri.

Allah.Saya pun perlu practice..practice untuk rajin memasak.Supaya apa jua yang dimasak sedap dan berkhasiat.Tidak kira lah sama ada bahan masakan terhad.Ataupun mata saya tengah berat untuk bangun.

Love our life,
Life our Live.