06 July 2012

ntahapa apantah

Salam.
Fath dah 5 bulan 2 minggu. s
Pagi tadi ke klinik untuk chek-up.(sampai ni saja saya tulis,yang line bawah kerja abi Fath)
tetapi sebelum pergi ke klinik saya membelasah roti canai sebanyak 2 keping..
ni pun kira sikit tu...biasanya saya akan makan roti sebanyak 3 keping, tapi biasala depan orang ramai saya control ayu, makan dua sajalah walaupun pada hakikatnya saya memang meluap-luap mahu makan 3 keping...tiba-tiba zauj saya pergi ke unisel dengan segara...saya pun terpingan-pinga...sapa akan hantar saya pulang nanti??adakah saya perlu berjalan kaki??nanti lemak roti canai saya hilang... oh tidak!!abang balik la ke sini....abang...sambil meronta-ronta dia atas jalan raya sambil diperhatikan oleh fath yang mengerut-mengerut dahinya yang selalu berfikir....
selepas fath dicucuk...umi pun berpura-pura ke kedai baju konon-konon hendak membeli baju dari kedai makcik endon sambil memerhati kenderaan yang dinaiki oleh makcik endon...dalam hati, mintak-mintak la evo ka grandlavina ke...tapi malangnya moto je...lalu umi pun kecewa lalu berjalan dengan laju untuk mengelak daripada dikejar oleh makcik endon dan motornya...dari jauh ummi terdengar motor makcik endon makin laju la ummi berlari...makcik endon yang ternampak ummi memecut dengan lajunya untuk mengejar ummi...fath pula pura-pura pengsan bagi mengelak terlibat dalam konflik ini...akhirnya makcik endon berjaya mendapatkan aku??nak tumpang makcik...sambil menutup muka ummi menaiki mota..dalam hatinya...ceh!!klu evo mau juga dirasa....lalu di rumah haji arif, tebal la muka ummi...lawa moto, perli isteri haji arif.....

No comments:

MASTER Pendidikan Awal Kanak-Kanak

salam. ramai tanya, camana eh nak sambung belajar dalam Pendidikan Awal Kanak-Kanak? soalan kan, nampak mudah. ok, saya share pengalam...