28 March 2014

ingatan untuk si ibu & si bapa


merasakan anak adalah 'amanah', tidak sama dengan merasakan anak 'milikku'.

aku kata aku mau anak aku nanti menjadi pencetus ummah, generasi pencinta Islam..mendirikan solat, bermanfaat dan berkualiti untuk ummat.

panjang betul senarai 'kehendak' seorang manusia yang tamak ini.Mentang-mentanglah aku sakit mengandungkan, aku sakit melahirkan, aku letih berjaga malam untuk menjaganya..aku berusaha memberikan makanan yang terbaik.

Sesungguhnya anak-anakku ini AMANAH. Walaupun aku bebas bergaya mengatakan dia anakku. Rambut, bibir mungil, lemak di badan terhasil dari air susu seorang ibu.

Aku, seorang hamba yang lemah rupanya.




hasil mulut mungil Waafa.. bravoo bravooo anak. umy tidur, dia pigi bacakan..(-__-)


tribute untuk Muhaymen Fath (2y 2m 3w) dan Waafa Najlaa (6m 1w)- 28 Maret 2014