31 March 2011

hari ini terasa begini



Emm. Semalam patutnya saya kena g klinik. Kena cucuk tangan untuk amin darah,test urin,scan tumbusaran janin.
ingat ni, bila JM Fadzilah call tadi.
"thax misi".

Tapi, semua tu saya dah stop.
JM nasihat tadi,
nak ngandung balik. Kena jarakkan dulu.

Lepas tu, kenalah saya berpantang jugak. Emm. (saya macam tahu ciput jak pasal pantang ni..)
saya pantang angkat berat, jalan laju-laju, makan kangkung, minum air soda&tajam2, berdiri lama..mop lantai pun saya pantang sekali..hehe
mak pun nasihat banyak "jangan cuci kain dulu..nanti urat tangan ter
sentak..bahaya untuk rahim".
tapi saya cuci juga sikit-sikit..kalau tidak bertimbunlah jawabnya.

yang pasti saya kempunanlah nak dapat baby tahun ni. (umur 50= anak 26,kalau dapat hidup lagi).
eh..tapi saya yakin hikmahnya banyak..beribu-rubu lemon( yang saya nampak sekarang pun dah banyak..yang akan datang tentu lebih banyak..insyaAllah).
kawan-kawan kata 'dia dah tunggu kat syurga'.amin40x. betulkah?. saya pun tidak pasti. Saya ingat dia masih belum ditiupkan roh. ehe..jahilnya saya.
Oleh itu saya nak usha-usha gaklah pasal baby out before waktunya kat buku2 or kitab2


19 minit lebih borak gan lecture kat telefon tadi. Panjang nasiha
t dia.
Yang paling saya ingat
"kena kuat,pujuk-pujuk diri".
siap nak bagi kismis zaffran. terima kasih Puan!.
terharu jugak gan keprihatinan puan.

alhmdulillah saya dah terima hakikat ini. Lebih-lebih lagi, kalau terdetik rasa 'masa usap-usap perut sebelum misscarriage', suami mesti ada. He give hug. Dia pun rasa sama. Moga pengalaman ini akan lebih memaknakan hidup kami.

untuk kawan-kawan&guru2 yang mesej, call, & give kata nasihat. Saya amat menghargainya!.
kawan-kawan group yang bagi banyak excuse kat saya!
terasa hidup lebih bererti.

"kehilangan ini mengajar saya untuk sentiasa memaknakan peluang!"

p/s-->> gambar kaut kat google

nota tumit:
saya nak jadi orang yang cakna jugak!