25 April 2014

ruang di dalam seni

bila cakap tentan seni, ia bukan hanya menyanyi, menari, melukis dan melawak :D.

iaaaa moreeee than thats.OH English yang baguih.

tapi aku bukan nak hurai pasai seni.
aku cuma nak hurai pasal RUANG.

http://www.ustzamri.com/jqaf/Seni%20Dlm%20Pendidikan%20M1.pdf

yang ni dia modul, aku korek dari Google.
best juga mengorek ni..mihmih

bolehlah baca untuk lebih tahu tentang SENI. darilah asal usul sehingga kepada amalan praktis.

boleh lah di buat disekolah, terutamanya guru seni berkaitan. guru Sains pun  boleh, Guru Sejarah pon boleh..he.

yang penting berani lawan arah :D

kali ini saya bercerita tentang RUANG SAHAJA!

RUANG juga komponen dalam seni.

dalam modul tu, RUANG yang dimaksudkan ialah tempat/tempat pergerakan kita. Perbezaan ruang ditentukan oleh cara kita bergerak.

aktiviti berkenaan ruang dalam seni tu, macam bergerak-gerak mengikut apa yang ada dalam ruang tu. Gerakan huruf..

akupun bingung juga maksud ruang di dalam seni.

kalau guna modul ni, agak terhadlah ilmunya. Hanya pergerakan manusia, susunan objek.

sedangkan hakikatnya ruang adalah berkaitan kedudukan, saiz, seriasi dan bentuk.

sekian.laporan huru-hara

No comments:

MASTER Pendidikan Awal Kanak-Kanak

salam. ramai tanya, camana eh nak sambung belajar dalam Pendidikan Awal Kanak-Kanak? soalan kan, nampak mudah. ok, saya share pengalam...