28 March 2013

3bulan ++

Bismillah.

Aku rasa, kalau sekali pandang, aku ni macam indaklah preggy.

waa.

sebabnya, tummy masih kocik.

gara-gara selera makan, merundum. Lagi-lagi selalu uwek-uwek.

tapi. Bila duduk badan tegak, langsung indaklah selesa, lagi-lagi kalau duduk di kerusi atau di seat belakang kereta. Rasa macam mau bawa saja kerusi malas tu kemana-mana, boleh ejas-ejas tempat bersandar.

kalau aku rasa macam 'ohh sengsaranya'. aku pun bawalah minda membayangkan aku akan beranak. (teringat-ingat masa lahirkan Fath. Selain sakit gila-gila punya, lepas jak beranak, esoknya aku dah ringan, malah rasa merdeka dari keloyaan.)

kadang aku pun down gila-gila. Lalu aku membaca blog-blog mommies. Rasa macam lupa sekejap kesengsaraan yang dihadapi oleh tekak dan fikiran.

target kali ini:
1. Bawa zauji masuk kelas antenatal. Nak belajar semua tentang baby (Macam Fath dulu, aku main bajet-bajet jak, akhirnya Fath pun dok tahu makanan neutral dia. Kesian anak umy).

2. Ajara Fath tidak guna pampers sebelum Angah kuar.

3. Lebih menjadi ibu. (^_^).

" 'Angah', nanti awak dan 4 bulan, Allah akan tiup roh tau. Tak lama lagi tu. "