09 September 2012

Kesyukuran buat raya

salam puan Majita.

Esok U nak bikin rumah makan-makan ka.Ala-ala Open In The House.Sekali harunglah kenduri kesyukuran.
Jadi U bikin apa lah untuk esok.Ataupun untuk pagi nanti?.

OK.I indak bikin apa pun.
Kue adalah dalam 2-3 jenis.Kue simple jak.Gi kedai sure Uols indak jumpa.
Maklumlah tangan I satu.Ditambah dengan kemahiran membuat kue yang hebat.Jadi I belasahlah apa yang mampu.Lagipun niat hati nak jamu orang.Jamu orang bagai jamu diri sendiri makan.Mestilah nak yang terbaik.Dan paling penting mampu buat.

U adakah barang nak guna buat segala menu.Rumah U macam kosong jeee.

Adalah.Orang lain guna periuk besar.I guna periuk yang guna masa belajar.Bolehlah masak 3 bungkus ketupat segera.

periuk masa tahun 3 dulu.masih boleh berjasa
Apa menu U,macam hebat.

Menu I.Biasa jak.Kalau U terbayang student-student rumah sewa buat rumah terbuka.Begitulah rupanya.Menu I Coto Makassar Ciplak,Cendol pulut,mee goreng,dan sedikit kue raya.Banyak kan.(^__^).
kek simple.Saya kukus.Leceh main bakar.Lagipun loyang tiada lagi

ni kulit popia.Adik kembar tolong roll.Lepas goreng.Bagi minyak meresap di kertas.Lepas tu boleh campur gula dan nestum,kacang


Banyak sangat.(telan liur.).Tapi rasa ok ka?.[macam menu budak kolej yang jemput kawan datang ke bilik]

Ok tak Ok I buat sedaya mampu. sigh*

Ok.

Dah jam berapa ni.U belum tido?.

Belum.I nak buat menu untuk esoklah punya pasal.Tadi I ke Bangi ada ijtimak.Best.tapi penat.Jamm sahaja jalan.Penat I tekan clutch.(erk).Zauji I drive.I kat belakang main gan Fath.
Balik pula,lalu Federal Highway.Apa lagi saja cari pasal lah Jamm.Sebab nak amik adik lelaki I.Boleh I buli besok jadi waitress.Takkan I,Zauji,Fath layan orang. (hohoho.gelak separuh gangstar).

U ni pembuli.

Mana ada.I minta tolong gan dia.Dah adik kembar I ada kelas tambahan.Erk.Kelas ganti esok.Siapa lagi yang dekat boleh diharap kalau bukan dia.Lagipun dia memang rajin. (ayat selamat).

Kenapa U tak start awal kerja semua tu.Dah tahu kemampuan terbatas.

Zauji I,tetiba nak buat makan-makan.Katanya kita tidak mampu nak buat macam orang lain buat.Tapi bukan alasan untuk kita tidak buat.Selain ajak orang masuk rumah baru kita.Kita ajak beraya sekali.Saya tukang sokonglah.

Budget ok?

Budget memang tak payah cerita.Bulan ni saya daftar.Zauji I ke UTM.Bulan lepas kenduri akikah.Agak-agak ok kah tu?.

emmm.

Tapi.Kita buat apa yang mampu.Itu yang jangan pelik dengan barang-barang yang tempat simpan menu tu.Macam rupa orang takda rumah.Hee.
Mak mentua pesan.Dari sewa rumah.Baik beli.Mahal sikit.Tapi tak terasa ada aset.(kata orang harta)

Yala..yala..pi lah sambung kerja terbangkalai tu.Kang mata esok payah nak buka.

Baiklah.Lagipun zauji I lepas Subuh nak antar adik kembar saya esok ke KTM Sungai Buloh.Kang menangis mereka.


lepas tu nak jahit selendang nikah.Nak jadikan ia selendang segera.Zauji dah tegur nipis masa pakai tadi.Memang nipis,tapi kalau betul cara pusing.Tidaklah nampak nipis tu.Silap diri sendiri.Kena dibetulkan segera.



No comments:

MASTER Pendidikan Awal Kanak-Kanak

salam. ramai tanya, camana eh nak sambung belajar dalam Pendidikan Awal Kanak-Kanak? soalan kan, nampak mudah. ok, saya share pengalam...