14 February 2013

sakit sikit?

bismillah.

Apabila menghadapi apa jua yang bukan menyenangkan:

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta."
(Al-Ankabut: 2-3)

dan ketika, saya sudah lembek selembeknya.Di situlah saya mengenal saya ibu yang bagaimana?. Dimana tahap iman saya?.
bagaimana saya, semasa diberi kesihatan yang baik-baik dulu?.

"Ya Allah berikan kebaikan kepada mereka yang pernah MEMBERI disaat saya tidak mampu memberikan apa-apa".Aminnn. (sambil membayang-bayangkan kebaikan zauji, adik beradik,ahli keluarga).


noted: esok mesti jumpa Dr, mau tengok adik Fath berjalan-jalan di rahim. #cuba senyum