09 February 2011

MESIR = Tamadun MESOPOTAMIA

Darah merah mengelegak panas.
Darah panah tengok berita2 TV tentang kebangkitan rakyat MESIR.
Saya menunggu pemimpian negara saya mencela rejim HM.
Tetapi yang keluar dimulut beliau hanya meminta rakyat bersatu.
emmm..
saya tahu, rakyat Mesir tidak takut dengan semua darah2 yang ditumpah,penjara..kerana kesatuan dorang untuk suruh pemimpin yang menyusahkan hidup rakyat letaklah jawatan tu.

Saya cari-cari media-media yang tidak bersikap pengampu,
walaupun kadang-kadang buat saya bingung dan terpaksa berfikir dalam-dalam.
saya jumpa HARAKAH, jumpa buku-buku cerita pasal isu MESIR.

saya bersyukur, kerana saya tidak senang duduk tengok media buat berita-berita 'sampah'..saya lagi syukur..kalau-kalau saya mampu orang-orang sekeliling berfikir dengan berita-berita di TV.

semoga MESIR terus menjadi gambaran kepada kekuasaan rakyat.

KESATUAN MAMPU MELEBURKAN KEKUASAAN DAN KEKAYAAN YANG DIBINA ATAS JALAN KOTOR.