24 January 2011

sang muslimah

aku nampak muslimat cantik.
tudungnya labuh.
berjubah longgar.
matanya bundar.
tanganya membimbit sebuah handbag.
langkahnya perlahan dan teratur.

tawanya lembut.
giginya teratur putih.
sesekali tertawa.
bibirnya meleret senyum.

ahh..
hatiku dirundung jeles.
alangkah cantek kalau muslimat itu aku.

aku nampak muslimat cantik.
oh dia lagi.
aku memandang penuh khusyuk.
dia bakal mengegar iman para muslimin dan lelaki.
tetapi..
juga bakal merentap-rentap hati ini.
kerana aku...
sudah bellak.
kakinya bersarung sepatu bertumit tinggi.
dan aroma bunyinya,
memancing risau..
hidung tersumbat wangi semerbak..

dia terlalu indah untuk dicontohi..
terlalu takut untuk dirisaukan.

muslimah itu,
katanya dia juga trendy..
dengan jubahnya..
tudungnya
broochnya..
ahh..
segalanya..

cukup-cukuplah aku menyanjungimu.

maaf deh..kak dina bebas menonjolkan emosi beliau.http://wardinadina.blogspot.com/2010/03/i-was-extremely-dissapointed.html