11 Mei 2011

Tamatnya Puasa Nazar itu


Rushing masak.
Daging masak kecap belasah.
Sekejap lagi,sambung...rushing..
Terung goreng kicap belasah.
Sup sayur fish ball belasah.
Timun potong-potong belasah.
sampai Carrot susu pun belasah

Tup-tip...
Zauji kata masih meeting lagi.
aduwaii.

Ingat nak berbuka sama.
sambil dengar citer Zauji pasal tempat kerja beliau.
Iyalah hari pertama keja yang insyaAllah melayakkan beliau mengikuti test Ir nanti.Aminnn.

Dah dekat-dekat maghrib masih meeting lagi..
huh!.
Beliau pun da bagi warning..
kerja sebagai engeneer bukan macam pensyarah.
huh!.

Sambil dengar lagu-lagu rakyat dari radio kapok ni..
boleh meruntun leleh.
muzik yang membuat rindu pada kampungku yang kampungan itu.

Sawah kami yang tinggal sekangkang dua belas kera..
mandi air kolam yang kadang macam teh tarik itu.

Zauji pula conform balik lewat.
Kesian dia..
bekerja dengan orang Islam tapi yang entah kemana Fardhu Ainnya.

"diorang tu..meeting sampai lupa Asar".
Zauji ada komen.

"ada jugak borak pasal club-club".

Biasalah orang kaya. Projek puluhan ribu.
Tentulah hala boraknya tentang keindahan dunia.

Semoga Allah memberi Zauji hamba kekuatan.
Berkerja dicelah-celah cabaran bukan seindah berkerja bersama orang-orang kuat PAS.

Moga Ilmu yang dapat bermanfaat untuk Islam.
Jika bukan hari ini,
mungkin esok,
mungkin lusa.
Aminnn.

"Indahnya Siti Khadijah..Ummu Idol..menjadi teman dan kawan terbaik untuk suami sehebat Rasulullah SAW."

Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP