10 Januari 2015

Taufik Kopitiam, Restoran Cina Muslim Kuala Selangor

lama sudah nampak Sign besar restoran ni ..tepi jalan juga.

sementara ada keperluan..mari lah kita menyinggah..perut pun minta isi kan



belakang tu pintu ke atas..surau

masa masuk ni..ada pelanggan India..di luar ada juga beberapa meja..ada juga pelanggan
lengang juga..

SS order air Teh Halia

kah kak..dapat teh ni..dalam tu ada halia..sabar jaklah.. SS kan mana suka teh susu..

aku minta puji order nestum..harga RM2.50. oklah..kalau jarang-jarang.

SS order nasi goreng Itik..itik diptong-potong..dan dimasukkan bersama nasi tu dan digoreng..jadi nasinya hitam lah sikit :). Sedap juga..jarang makan kan..sedaplah

ni sup..aku suka dalam tu..sengkuang kali..

aku ini..nasi Itik..itiknya ndak berminyak..rasanya dibakar..sama macam nasi goreng SS. Harga RM7.50
komen:
1. Itik rasa cam ayam..baru terasa begini rupanya masakan Cina.
2. harga ok.


*tapi baru ni ada pigi..rupa nasi istiknya..lain..macam itik tu digoreng.
aku ingat kawan cina cakap, itik yang sedap dibakar..sampai habis minyaknya..

jadi..lepas ni..mungkin ndaklah kami makan disini..melaikan itiknya macam dalam gambar di atas.

hehe

Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP