31 December 2014

TANAMERA Minyak Kelapa Dara


TANAMERA Minyak Kelapa Dara (100ml) = RM34.00

Minyak kelapa dara adalah minyak terbaik di dunia yang berkhasiat memulihkan dan memberi perlindungan dari berbagai penyakit. 

Minyak kelapa dara kaya dengan asid laurik, satu struktur molekul rantaian asid lemak sederhana yang unik, berciri anti-virus, anti-bakteria dan anti kulat. Asid laurik yang sama boleh didapati dalam susu ibu sebab itulah bayi yang diberi susu ibu mempunyai sistem imun yang lebih tinggi berbanding bayi yang tidak diberi susu ibu. 

Untuk mengekalkan kesihatan yang baik, orang dewasa disarankan minum 2 hingga 3 sudu minyak kelapa dara setiap hari.

Paling penting, bagi bakal-bakal ibu, minyak kelapa dara telah digunakan sejak beratus tahun sebagai penawar semulajadi untuk persediaan memudahkan proses bersalin. 

Penggunaan minyak kelapa dara amat disarankan bagi ibu-ibu mengandung untuk disapu dan urut pada kawasan perineum supaya kawasan tersebut lembap dan lembut, juga diminum beberapa minggu sebelum melahirkan. L

angkah-langkah ini untuk membantu memudahkan proses melahirkan tanpa sebarang koyakkan faraj.

 Minyak kelapa dara juga boleh diguna untuk elak rekahan kulit dan elak sembelit sebelum dan selepas bersalin. Kesannya memang menakjubkan!

Minyak Kelapa Dara TANAMERA berkualiti tinggi kerana diproses cara tekanan. Kami sarankan bakal ibu mula guna minyak kelapa dari minggu ke-30 kehamilan.

Untuk elak rekahan kulit.
Untuk mudahkan proses bersalin tanpa koyakan faraj.
Untuk elak sembelit.
Untuk pudarkan rekahan kulit (selepas bersalin).
Untuk melembab dan mencegah kekeringan pada puting dada.
Untuk elak sembelit.
Untuk urut bayi dan elak ruam lampin.


PALING utama, produk muslim.