06 Oktober 2014

mengemas barang

Oleh kerana rumah ini kecil..barangan tuan rumah pun dah banyak. Ditambah barangan kami..
Maka pagi ini aku mengemas. Alahai..perkara asas jak pun.

Tengok almari dekat pintu masuk..4 tingkat..tingkat atas dan bawah Muizz dah isi barang dia. Muizz ni tuan rumah.

Tingkat 2 kita isi pampers dan CD abam&pampes;Waafa. Dalam bekas hijau tu ..adalah 3 in 1..hi

Kerusi dan 2 beg geregasi tu kita biarkan. Pakaian masih dalam beg sahaja. Sebab tiada lagi tempat mau letak



Aku jakun..eh ni ok kah tidak. Chek mana butang on. Eh naiklah dulu. Nah keluarlah berat aku 56kg. Jujurnya. Sebelum tu 55.8 rasanya. Ini 5 kali timbang ntah berapa plaknya...hee

Aku risau rak putih tu la..kang budak ni pi goyang sikit. Ha ha. Jadi pintu tu kita gunakan sebelah kanan. Kita tutup kiri. Sorilah Muiz..kami buat memang macam rumah kami

Hujan...angin punya kuat..siap ada bunyi. Moga baik-baik sahaja. Typhoon ni mungkin perkara biasa kot. Sebabnya budak-budak sini rileks jak sebut. "Esok cuti..typhoon datang". Aku ingatkan orang nak datang lawat..apadaaaa

Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP