26 Ogos 2014

BELAJAR QURAN FORMAL

Aku memang simpan angan ni lama.
lamaaaaaaaaaaaaa dah.
sebab dulu, kalau aku putuih asa dengan kursus ku di kampus..
aku rasa, baik amik Pengajian Islam..
sayang tidak layak untuk ambik digree Pengajian Islam.

sebenarnya, SELAMATlah Islam dari manusia macam aku ni..
asal putus asa..nak amik lain..nak lari fokus!!

haha.
Alhamdulillah Allah sayang dan kurniakan aku ketabahan..maka habis juga pengajianku di kampus. Selama 4 tahun..

huuhu...lamanya tu. Kawan lain 3 tahun, kita masih lagi still di kampus.
kawan dah masuk master..jumpa kita..kita masih penat menghabiskan setahun lagi..

itu perasaan dahulu la..bila jumpa kawan yang jenis aktif belajar belajar ni.

tapi sekarang. Rasa syukur dapat belajar 4 tahun tuuu. Syukur amat. Sebab kan dengan baki setahun tu dapat temu jodoh   belajar macam-macam dan merasakan kesenioran tu..mihmih.

ok itu mukaddimah . Memang melalut. Buat karangan, tiada markah pendahuluan, boleh dapat 5 markah dari 30  :(.

baru ni aku isi SPAQ..sebab menurut SS..kawan dia belajar sana.yuran murah..dalam puluhan ringgit gitu. Opsss..sekali datang surat tawaran..cepatnya surat tu datang..kah aku yang tidak sedar masa berlalu pantas?

yuran pendaftaran RM300..huhu.
tengah fikir panjang ni..mau ikut..atau siapkan dahulu pengajian master ni.
ni pun terkontang kanting..ada hati tambah beban kepala..

konon kan misi menjadi bonda celik QURAN.aminnn

SS tu beli limau banyak-banyak..ntah sapa simpan atas meja ni...nasiblah ko limau


Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP