19 March 2014

Suamiku Pensyarah

dah memang Sang S pensyarah. Udahlah..
apa yang nak dihairankan..kan..kan.

tapi, ramai lah yang kagum..kan.

contoh;

"maje, ko ndak keja?"

aku cakap, keja,Jaga anak, belajar dan blaaaa.

"suami keja apa?"

yang part ni, sebenarnya aku malaslah mau jawab. Sebab ntah kenapa. Sebab malas lah.hihi.

Akhirnya aku mengaku juga. Sebab malas fikir panjang.

macam SV aku tu.

"Majita, husband keja apa?"
dia tanya pun sebab aku gitau anak husband jaga, bila aku jumpa SV.

bila SV tau, terus dia macam mau cakap. Hah senanglah nak adjust masa, senanglah nak faham camana nak planing kajian..dan macam-macam.

dan betul, SV cakap.
"ohh..senanglah..lagipin lecturer ni boleh adjust masa kan".

nah. Terus aku rasa, berat juga title jadi isteri pensyarah ni. *tetiba.

paling sandi, ada juga yang mensuspek aku ni gila pangkat dan duit *mengong

aku "hahahahah" kan saja.

aku kenal Sang S masa dia konvo pun belum. Kerja pun belum. Masih aku tak tahu kemana hala tujunya. Akupun ada pandangan sisi negatif kepada manusia berkelulusan Engineering ni.
Bukan senang nak kerja, kerja berat, gaji hampeh

Haha.

Tu jelah. Syukuri apa yang ada, dengan tindakan. (^__^)