17 January 2014

luahan ayat bersepahan

bismillah.

kan sekarnag ini sudah pagi.
rutinlah sang perajin begini.
begini sebenarnya, oleh kerana saya jenis buat tanpa merancang. Saya telah menjadi manusia paling penakut!.
misalan begini, saya sedang berfirki tentang sesuatu tentang kajian saya, dan tiba-tiba mendapat idea..tesu saya ingin menulis.
dan tiba-tiba Fath duduk di kerusi dan bermain kereta-kereta di keyboard. Atau Wafa minta disusukan atau ditidurkan. Langsung hilanglah segalanya.

tapi kali ini kesnya lain.
saya memang kematian idea untuk menulis.
sebelum ini saya sudahpun menulis tentangnya tetapi cara menulis saya tidak disukai SV saya. Kok gitu..saya harusnya menukarnya ke cara yag lain.
tapi pada masa yang ini saya punya banyak bahan untuk ditulis!

yang bijaknya saya semakin kurang faham apa yang saya ingin cari..
jadinya seharian otaknya asyik mikirin hal itu.
lalu saya berusaha mencari sampai guna ID Sang S untuk memudahkan mencari bahan itu.
tetapi..ya..sudah tentu saya sedang kerisauan, kerana semua bahan itu dalam bahasa asing!

huwaaaa.

hari ini saya marah-marah saja kerjaanya. Marah dan mudah sangat singgah tangan.
1. Fath main air dan basahkan bilik
2. Fath main kasar dengan adik yang sedang enak diam-diam.
3. Fath makan dan sembur-sembur
4. Fath masukkan kertas-kertas lain, semasa saya sibuk memprint jurnal-jurnal untuk dibaca sambil-sambil
5. Fath lewat tidur!

wooohaa..semuanya menuju ke arah anak kecil yang tidak tahu menahu!
siapakah yang harus dipersalahkan, selain diri sendiri???
itu saya akui. Saya yang kurang bijak mengaturkan.

apabila saya letih mengurus, kami sama-sama tertidur. Malah mungkin saya lebih lama tidur!
akibatnya banyak masa saya diisi dengan perkara yang bukan membantu kajian saya..huhi.

ini namanya, luahan hati tanpa hala tuju. Setidaknya saya mula sedar bagaimana memulakan balik..