14 November 2013

orang letih

bismillah.

kalau kita ngadu dengan manusia,salahkah?

sebab orang selalu kata,
"mengadulah dengan Allah,Allah Maha mendengar".

betul.
mengadu dengan Allah adalah yang terbaik.

tapi,kenapa Allah cipta telinga kepada orang?.
tentu juga untuk menjadi pendengar kan..

ooh..
aku rasa aku malas lah kan kecoh atau ngadu pasal zauji yang selalu berzikir "penat..penat..letih..letih..otak letih..".

bayangkan dia kata begitu,aku suruh mengadulah dekat Allah.
macam aku main-main pula, disitu yaa.

lepas tu tanya banyak kali benda yang sama dan jawapan tu bukan ada pun kat aku.Ada kat atas langit nun..

mau tidak mau,kita perlu ngadu kepada manusia juga yaa..

.................................................................
macam kan tadi..dia keluar pukul 8 pagi,sebab ada kelas di KL..lepas tu mestilah balik dan kerja.sampai rumah 7.30pm begitu.
muka memanglah kedapatan penat.
pula tu puasa..aku gitau dia semalam esok puasa Muharram ya

dan..dan..dia pun puasa tanpa sahur.aku memang tak puasa,sebab aku ada Wafa.
mana tak berzikir "letih..letih".

balik tu habis makan,solat, segala..ingat mau rehat.
sebab katanya penat kan.
sekali otaknya sentiasa berfikir.
aku rasalah itulah punca utamanya.

ambil bantal,Fath datang lompat-lompat dibelakang..siapa suruh bertiarap,suruh pi bilik ndakmau..
sabar jelah.
pi ambik jurnal baca time ngantuk..pening..bokpa?

lepas tu pula,Fath memang pantang gitu tengok abi dia baca buku,sibuklah dia membuat macam-macam rondaan.
penat layan dan kata jangan kat Fath.
terus Fath tampar muka abi dan gelak-gelak...
haha...
sandi!

mengamuklah kan..lepas tu abi pek tangan Fath kot.Fath pun menyanyi lagu pilu tanpa air mata.

terus aku lah emosi pula
"seharian abi hilang,dia nak bermanja tu..layanlah..blah..blahhh"

terus zauji kan minta maaf dan nasihat begitu begini.

oohh.

jam 9.50 keluar lagi, pi kedai..kata mau beli lampu..suruh sekali beli daging.dalam kepenatan keluarlah.
sekali balik tangan kosong
apadaaa.

pukul 11 keluar lagi ke LCCT ambil bapa dengan sakinot dan husna.

oohh..
memang sakitkan hari-hari mengutip PhD ni.

(^___^).aku belum tidur disaat ini. tong tong..


*pek-1.macam tampar manja,bagi pengajaran.2.tampar

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP