11 September 2013

Gundah

apabila kita berada dikawasan 'anytime can deliver'.
otak kita secara langsung akan berkadar terus dengan emosi.

tidaklah bermaksud kita akan lebih emo.

tetapi lebih kepada terlalu gundah dan sering terbawa-bawa ke arus mimpi.
akibatnya tidur kita seperti suatu ladang untuk melawat pelbagai sumber ternakan sama ada yang pernah terlintas dihati atau sesuatu yang langsung tiada kena mengena dengan kehidupan kita.

Itulah yang berlaku kepada aku.
Ketika aku ingin tidur dan melelapkan mata.
Aku sebenarnya tidak nyaman.
Sebenarnya aku mengeluh kesah keadaan baby yang kenkadang mengeras, kenkadang lincah bergerak-gerak.
Akhirnya aku terlelap dan bermimpi.

Ini juga sering berlaku disaat kita berada pada ambang emosi kurang tenang.
Atau mungkin aku saja yang berkelakuan begitu.

Oleh itu,
1.Mohonlah kemaafan jika pernah melukakan orang lain.
2.Solat di awal waktu (ini sepatutnya menjadi rutin biologi).
3.Senyum
4.Bawakan minda berfikir yang baik-baik.
5.Bersangka baik dengan Allah yang DIA sentiasa sudi mendengar dan membantu