13 Jun 2013

bebas, cara nak bagi ajar anak

 Hari tu pak sedara zauji datang KL cuti sekolah. Maka kami terbabas mengikuti program mereka. Niat kami hanya ingin bersemuka.
akhirnya membawa kami ke ICT (I-City laaaa sangat). Satu pusat jimba-jimba yang saya boikot sebab tiket parking mahal!. (dulu lah).

Kami biar Fath macam orang dewasa jalan tanpa pimpin.
Dan umy semput nak kejar.
Abi lah yang sudi mengekori kemana saja Fath berjalan.
dan sampai satu saat. Abi pujuk Fath supaya boleh didukung
ya, supaya abi tak perlu terkejar-kejar.
dan Fath tidak perlu lah buat aksi selamba jalan, bagai dunia ini rata saja yaa..

Umy amik gambar jelah

ada makcik tegur
"anak sapa lah ni, mana mak ayah dia".

kita dok dekat jak pun, saja bagi Fath bebassssssssssss.

pujuk 1


pujuk 2



pujuk 3 (yeaa berjaya di pujuk)


Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP