06 Julai 2012

ntahapa apantah

Salam.
Fath dah 5 bulan 2 minggu. s
Pagi tadi ke klinik untuk chek-up.(sampai ni saja saya tulis,yang line bawah kerja abi Fath)
tetapi sebelum pergi ke klinik saya membelasah roti canai sebanyak 2 keping..
ni pun kira sikit tu...biasanya saya akan makan roti sebanyak 3 keping, tapi biasala depan orang ramai saya control ayu, makan dua sajalah walaupun pada hakikatnya saya memang meluap-luap mahu makan 3 keping...tiba-tiba zauj saya pergi ke unisel dengan segara...saya pun terpingan-pinga...sapa akan hantar saya pulang nanti??adakah saya perlu berjalan kaki??nanti lemak roti canai saya hilang... oh tidak!!abang balik la ke sini....abang...sambil meronta-ronta dia atas jalan raya sambil diperhatikan oleh fath yang mengerut-mengerut dahinya yang selalu berfikir....
selepas fath dicucuk...umi pun berpura-pura ke kedai baju konon-konon hendak membeli baju dari kedai makcik endon sambil memerhati kenderaan yang dinaiki oleh makcik endon...dalam hati, mintak-mintak la evo ka grandlavina ke...tapi malangnya moto je...lalu umi pun kecewa lalu berjalan dengan laju untuk mengelak daripada dikejar oleh makcik endon dan motornya...dari jauh ummi terdengar motor makcik endon makin laju la ummi berlari...makcik endon yang ternampak ummi memecut dengan lajunya untuk mengejar ummi...fath pula pura-pura pengsan bagi mengelak terlibat dalam konflik ini...akhirnya makcik endon berjaya mendapatkan aku??nak tumpang makcik...sambil menutup muka ummi menaiki mota..dalam hatinya...ceh!!klu evo mau juga dirasa....lalu di rumah haji arif, tebal la muka ummi...lawa moto, perli isteri haji arif.....

Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP