21 April 2012

chiken chop Maje

senang amat rupanya.
bahan-bahan.
ayang.(kalau suka,buatlah dalam seekor gitu)
lada hitam (maricah)
bawang besar
garam
sos cili.
biskut,
oat,nestum (yang ni kaedah cuba try,dan ayam tu memang rasa nestum..nyumm).
Sebenarnya sos tiram juga,tapi tidak cukap duit beli semalam.

Semua ni tiada sukatan.Main ikut suka.Bajet-bajet gitu.

ayam tu,saya dah perap garam dengan lada hitam kelmarin lagi.Ingat mau makan masa sarapan pagi kelmarin.
Tapi..terlajak tidurr (inilah dugaan tidur seorang ummi yang suka tidur..erk..apakah).

Tadi,lepas zauji balik dari makmal.
Fath yang kebetulan baru bangun.
Saya yang kebetulan masih mengantuk
(banyaknya kebetulannya).
Qialullah yang masih tidak cukup..
tapi mampu menyegarkan mata sampai sekarang!

"laparr".
sedih campur geram juga dengan intonasinya.
ingatkan zauji saya ni balik petang nanti.
manala tau mau bermain-main lagi di makmal tu.
(ini ayat geram).

dengam mata yang rasa payahnya nak buka.
apalagi ditambah dengan semangat yang zero.
saya cuba berdoa dalam hati.
Ya Allah kuatlah semangat ni.
tolonglah HADIR wahai cik Ikhlas!

"wei semangat...semangat sikit bolehhh?"
akhirnya..
saya berjaya!.
berjaya lunch..hee.

Zauji tidak komen.Tu tanda masakan kali ni,boleh masuk tekaklah.

Alhamdulillah.Percubaan berjaya.(luhlus jugalah..)