24 Februari 2012

Alhamdulillah Allah kirim orang bantu

baru kelik dari JPN Putrajaya.Alhamdulillah dapat buat IC baru,boleh amik esok.Entah camana boleh pulak kami punya IC terghaib.
Paling menarik bila sampai sana dalam pukui 4.20 pm.hujan turun dan angin bertiup kencang sedikit.Ingatkan pejabat tutup pukui 4.30 macam kes KPM juga.Jadi rushingla..sampai daklah bawa stroller untuk si kalifah kocik Abdulloh.Nekad nak dukung jak.
Rupanya hikmahnya kami dapat te rus isi borang,amik gambar.Dalam pantang terkejar-kejar,sampai dak la sempat mencari Lif..
mengigil juga naik askulator tu..tangan kanan pegang Fath,tangan kiri pegang pemeganga askulato.

pegawai tu pun sempat nasihat habis urusan turun bagunan JPN ni guna Lif.

dapat setel sijil lahir Fath..walaupun di denda RM5 sebab dah lebih 2 minggu.

Syukur gila-gila.Allah bagi urusan ini selesai.Padahal semalam naik tocang juga berurusan di JPN Kuala Selangor..tapi 1 pun dak selesai..zauji yang memang dah penat minggu ni paling naik tocang.Dia lah paling gembira..urusan boleh juga setel.Walaupun tinggal projeknya yang sememangnya sudah bertimbun.

Fath pun yang dah dak sema,tapi batuk pulok.Risau gila-gila bawa dia pi kawasan berair-cond ni.Saya yang masih dalam pantang pung.Kena ke sana ke mari.

Alhamdulillah.Terima Kasih Hamba-hamba Allah yang membantu.Maaf kepada yang terpotong Q.

04 Februari 2012

loading....'awak'.

saya sedang menahan sakit di bahagian rahim.
yang datang sekejap-kejap.
sekarang sudah post due.
jika saya masih gagal mengeluarkan tanda mahu bersalin.Kemungkinan saya dipaksa juga melahirkan.Perkataan dipaksa itulah menyebabkan saya tidak terus tidur malam ini.Saya berjalan-jalan.Moga tiada paksaan berlaku esok.

kadang saya terasa saya seperti sedang menuju syahid.Wow..saya mahu beramal dulu.

Moga 'awak' lahir normal sayang.
Kesian kat umi 'awak' ni.
Kesian kat abi 'awak' yang sejak rabu lalu demam dan sakit tekak.
umi 'awak' takut+seram+kalut dengan jarum panjang-panjang,bau ubat pung.Umi tamau induce ni.

'awak'.Kami tunggu 'awak' tau..

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP