11 October 2010

cadang-cadang

Ok.
kamu suka apa?.
ayam golek + nasik panas+ikan bakar.

haha.
tergolek-golek diketawakannya aku.
bagai lupa aku ada hak mengcadangakan kemauanku.

ari ini kamu buat apa sayang?
aku dtegurnya.
suka betul aku dengan soalanya cepu risaunya.
diingat aku suka.

aku sedang makan biskut kering.
kering kontang dengan teh tarik sendiri.
wah..wah..
dia bilang itu sudah menu istimewa.
tahap cipan aku senyum.
nampaknya ada orang senang dengan menu tiada pilihanku.

aku juga aneh,
apa cipan,dewa, itu tahap terrtinggi. Sampai orang senang faham dengan maksudnya.
kuah2..aku rasa macam mau letak Bahasa Melayu di taraf makin ke bawah.
rugi-rugi cikgu aku ajar Bahasa dulu.

kenapa aku menukil,nukilan sadis?.
kerana aku tau.
kamu tidak dapat merasai bagaimana serabut telampau yang aku sedang rawat.
huh!.
trep perawat handalan, kadang aku rasa.

aku memikir-mikir.
bagaimana aku harus menyiapkan kerja-kerja otak itu?.
sedangkan aku belum memulakan.
masa..aku belum bisa memulakan..sedang biskut kering..sudah berkeping-keping ku cicah-cicah tadi.

Asif dong,
perutku masih berlagu..
aku masih mahu mencari sesuap dua nasik putih yang panas dicicah kicap paling-paling tidak,
itupun kalau ada..

tidak sudah-sudah aku mencadang-cadang,


sedangkan masaku sedang enak menghiris-hiris.

"masa itu pedang..kalau kau ketinggalan..bermakna kau mengizinkan dirimu dihunus".

wah..
kelambatan aku sedar,akau sedang dihiris-hiris.

patutlah selalu pilu dihujung ulu hati ini.

(*_*).