26 July 2010

bebelan penawar

Apa aku mau dari kamu.
Aku mau kamu sayangkan aku.
pasal aku.
Aku...aku..
aku mau kau tahu..
ada waktu aku begitu sepi..
walau sekelilingku sibuk sedamai pasar malam


.

ah..
aku mahu kamu tahu..
kamu sentiasa ada dalam hati ini..
bayangan kamu selalu menjengah di dalam doa..
aku mahu kamu tahu..
aku juga mahu menyanyagi kamu..
lebih daripada kamu menyanyangi aku..
(harap2 betul)


ah..
kamu cuma..
cuma..mahu aku kisah pasal mu..
mahu aku tahu kondisi kamu..
mahu aku senang dengan kamu..

kamu..
kamu..
aku terlupa..
aku hanya ingin menjadi terbaik untuk kamu..
walau air mata ini pernah menitis untuk kamu..
cara kamu..
bahasa kamu..
mengoyak hati aku yang semakin nipis..

aku terlalu bodoh kerana memilih kamu menjadi pendampingku..
atau aku terlalu bodoh kerana menginginkan semua itu dari kamu..
aku..
aku cuma mahu..hidupku di dunia ini ada warnanya..
ada kisahnya..
ahh..kenapa perlunya semua itu?..
aku manusia biasa yang mahu berteman..

silapku mengharapa tanpa memberi..
memberi kerana mengharap..

"Ya Allah tolong aku..supaya apa jua yang aku lakukan semuanya keranaMu..bukan kerana dia.. bukan kerana sesiapa.. maafkan aku.. Ya Allah..maafkan dia..maafkanlah semua orang-orang yang pernah memberi padaku..mengharap padaku..menyakitiku..membiarkan aku.."

(bicara untuk teman-temanku yang selalu membikin aku bahagia)