31 Disember 2009

gitaris muslimah

salam.

Dia. Sangat sukakan lagu.
Lantaklah dari aliran mana. Tradisional, Slow Rock, Hip Hop dan yang dinamakan muzik.

Lagi-lagi, bila lirik lagu tu menyentuh, menampar, menendang hati dan sanubari.
Tapi, kalau ada penyanyi lagu tu baik-baik dan sopan-sopan..lagilah bertambah semangat orang-orang untuk menyanyikan semula lagunya..hehe.

Tapi, macam di Malaysia ini. Berapa ketul penyanyi, penerbit, komposer yang tergolong dalam situ.

Ahh..
Masalah sangat kah ni..?

hasil mengoogle ( sekadar gambar hiasan)




........................................
dedikasi untuk mama,ibu-ibu, dan sesiapa yang terasa gan lagu ni.



Permata (Untuk Isteri Ku)

by; Kopratasa


Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku





2 ulasan:

HUDA AFIQAH HASHIM berkata...

salam ziarah.

ini pun antara lagu yg huda minat - sgt mnyentuh hati, mnyentak sanubari sbg koreksi diri yg akan brgelar isteri -insayAllah- (jiwang2...tp, xsampai berkarat la) :)

salam kembara.

be a better muslim berkata...

salam.

huda...
adakalanya ktika kita solat. Kita sedang berjiwang dgn kehebatan solat..:p

Kita bukan dalam bidang ini. Tapi kita dapat baca mesejnya. Bermakna lagu ini ada nilainya sndiri. Sampai bila-bila ia releven .

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP