04 November 2009

Hari ni hari Rabu.
Pas tu nampak member makan nasi kerabu,
saja nak tulis2 lah labu,
janganlah mata naik kelabu


saya sangat suka. Er mungkin mesti suka. Naik bas..
pas tu duduk berdua. Sebab kerusi bas dibuat berpasangan.
cehh..bes duduk berdua ni!.

wah..wah...
nampak sepasang orang. Lelaki dan perempuan.
bercerita pasal ekzem yang dorang alami.
berabis menyalahkan diri.
yang banyak cakap tentu si perempuan.
si lelaki hanya angguk-anguk. Dorongan minima untuk si perempuan terus bercakap.

erk...
kan bes duduk berpasangan..
ada kawan luah rasa geram dengan paper yang kita dah conteng2 dalam ekzem.

sebab pasangan tu duduk belakang saya. Jadi, jelaslah suara si perempuan tadi.
baiknya pasangan itu.
orang Indonesia kot. Gaya tudung. Beg. Pakaian. Konfom!

Tengok usia??
wee..mungkin 40 an dah..si lelaki dah beruban..
si perempuan pun dah ada kedut2 di mata. Mungkin belum guna Olay Total White kot..ceh..

Solut!..semangat sungguh orang ni belajar walau dah berusia..


erk...
pasangan sebelah saya?
saya dah lupa tegur..
ish inilah masalah umat..
macamana nak pupuk ukhwah Islamiyyah..

Saya jeling2 sebeleh..macam sebaya pasangan tadi jak..bertudung merun. Berbaju kurung.

"ehem...Cik...nak gi..".
Dia terus jawab. Dan kami pun sembang-sembang sikit.

kan baik berpasangan..
Banyak benda boleh citer2.
Paling baiknya..
ukhwah sedang dibina..



soriii...


orang sebelah pun buat tidak nampak..ish..




.........................................
nota I:
mulakan dengan senyum..insyaAllah dia pun senyum...