04 November 2009

cigu saya

saya bukan genius. Saya bukan bijak. Saya bukan baik. Saya bukan pintar.
Saya bukan lawa. Saya bukan cantik.


Saya bukan siapa-siapa.

Hari ini. Saya cuba ingat nama cikgu2 saya masa sekolah.
Sebab diorang semualah ni ajar saya.
Supaya saya boleh jadi genius. Boleh jdi bijak. Boleh jadi baik. Boleh jadi pintar.
boleh jadi lawa. Boleh jadi cantik.

Walau saya bukan siapa-siapa.

Darjah 1
Cikgu Normina Gagoh Guru kelas saya- Seorang yang manis/berambut pendek/
Cikgu Saumi-cikgu ni yang selalu saya jumpa /kalau saya salam tangan dia..dia peluk saya( Masya Allah saya terharu sangat)
Cikgu Malolo- Ni guru Pelatih Maktab/ Bujang lagi masa ni
Ustazah Norlaila- Manis/ada tahi lalat di muka/ suaranya merdu
Cikgu Asmat- kurus2/ tinggi/
Cikgu Ramlan- saya lupa2 ingat cikgu ni/

Darjah 2
Cikgu Saumi
Cikgu Normina Gagoh
Cikgu Asmat

(saya langsung x ingat siapa cikgu saya masa ini)

Darjah 3
Cikgu Daryati - cantik/ putih/ masa ni bujang lagi-sekarang dah 4 orang anak rasanya
Ustaz Halim- Orang Kelantan rasanya/ Garang weii...tapi dialah yang mengajar Iqamat
Cikgu Noraini- Cantik/ putih/ nyaring suaranya/ hehe...bulu matanya..
Teacher Latifah- kurus/ isteri Cikgu Arif
Ustaz Fauzi- Orang Ganu
(ada lagi..saya lupa2 ingat)

Darjah 4
Cikgu?..lupalah- muka macam Sani/putih/ tegas suaranya
Cikgu Arif- Terror main muzik/ sekarang pun masih main muzik
Ustaz Rosli- Ini pun orang Kelantan/ p sekolah jalan kaki jak..mana naik motor/ dia ni yang masukkan sayapertandingan hafazan

(ada lagi rasanya..)

Darjah 5
1. Cikgu Ismail- cikgu ni macam Mat Rempit/ Baik/ Dia guru muzik& lukisan..masa saya nyanyi Iman Mutiara depan kelas dia menitiskan air mata..(mungkin terharu dengar suara saya)/ rumah dia dalam kawasan sekolah.

2. Ustaz Zaizul Kamal- Orang Pahang/ Tinggi/ Pernah baling Pembaris panjang kepada saya..sebab saya kata dia bawa ajaran baru...(jahilnya saya).

(ada lagi..saya pun lupa)

Darjah 6
1. Sir Alfred - Putih/ Tinggi/ Guru kelas
2. Cikgu K..- ajar KH..
3. Cikgu Noranizah- Cikgu ni cantik/ manis/ baik/ajar BM
4. Cikgu Amir Shah- Ish cikgu ni..jarang masuk kelas (alamak..komen)

(payah ingat nama-muka jak kenal)

Ting 1
1. Cikgu Salamah- ajar BM/ warden asrama/ seganlah dengan dia
2. Cikgu Juriah- comel/ baik/ Ajar Sejarah/ Suka cikgu ini
3. Cikgu Khamsah- kurus/ sekarang masih mengajar SMKBG lagi
4. Cikgu Armain- kurus/putih/ muka dia masa ni budak2 kata macam Along New Boyz
5. Ustaz?
6. CikguKhatib- ajar Geo

(sorang lagi..siapa ya..?)

Ting 2
1. Cikgu Juriah
2. Sir John- penganut Kristian yang taat/suka guna huruf jawi kalau marah
3. Cikgu Jaim-lemah lembut cikgu ini
4. Cikgu Noraidah -Sains
5. Cikgu Jovinia- baik cikgu ini
6. Cikgu Haslizah- kecil/comel/ suaranya..masya Allah..nyaring

(3 orang lagi...

Ting 3
1. Ustaz Bakri- guru kelas/ suka buat provokasi/ selalu juga buat lawak/ jumpa di Pusanika- Master
2. Cikgu Hamree- penari/ sangat berbakat dalam melukis/ ajar Sains
3. Puan Varna Dewi Velu- Masya Allah.. lemah lembut puan ni/ dialah yang menarik hati saya untuk lulu BI
4. Puan Sunaidah- Cikgu baru lagi masa ni/orang Bugis juga
5. Cikgu Nizam- amik kos bahasa-ajar Matematik/ cikgu ni banyak formula- ramai orang suka math
6. Cikgu Abby- Ajar KH/ wei...cikgu ni memang protokol
7. Cikgu Zamzuri- ajar Geo/ Orang Kelantan
8. Cikgu Suparman- Guru ganti sekejap/ bekas pelajar di SMKBG gak

Ting4
1. Cikgu Rudina Hayati- guru kelas yang comel & cool/ Add Math/ sangat kecil dan baikkk
2. Cikgu Abby- Sejarah/ tetap protokol- dia ni ajar kami membentang/ dia hanya tengok
3. Cikgu Dolly- manis/cantik/lawa/tapi..kalau mendenda...huhu..
4. Cikgu Khairul- Fizik/ Math/ Brutal cikgu ni/ Bekas engeneer
5. Ustaz Zaidi- Asal Kelantan/ masuk kelas-kami dengar ceramah/ bekas pimpinan pelajar UM/ni yang ajak minda kami lebih terbuka luas..kami kenal serba sedikit dunia politik..masya Allah..
6. Cikgu Aznita- guru fevret/ manis/ jelita/ Kimia-huh!
7. Cikgu Yatim- Fizik/ lemah lembut/ diapun suka ceramah/ suami cikgu Jovinia
8. Teacher Kartyani- Gerun/ denda macam boleh jadi gila...takut sangat/ jumpa kat pesbuk..minggu lepas../x berani borak..x terror BI/ manis cikgu ni
9. Cikgu Jah- huh! semua orang takut gan cikgu ni/ komitmen tinggi/ Produksi Multimedia/ Warden yang disegani
10. Cikgu...- ajar Bio/ lemah lembut..pas tu..ada kes dia terus jadi

Ting 5
1. Cikgu Abdul Wahab ( Abby)- Guru kelas/ huh..panjang cerita pasal ni
2. Cikgu Rudina Hayati
3. Cikgu Rahimah- Kelantan juga/ ajar BM/ lemah lembut
4. Ustaz Zaidi- ajar kami macamana wat program/ masa ni kelas kami memang orang kenal sangat2/
5. Cikgu Khairul
6. Cikgu...bt Muharam- Math/ dia ni yang buat kami kena pandai Math/ tegas/ lembut-tapi kadang ayat makan dalam
7. Cikgu Mardiah- Segan saya.../tup2 jumpa di UKM../baik/ lemah lembut/ kaedahnya think2!/ ajar BM
8. Cikgu Jah
9. Teacher Karty- Sinilh belajar buat esei BI/ya Allah..



Ting 6 Bawah
1. Cikgu H...- P.Am/ lemah lembut/kecil/comel/ayu/ suaranya..mahu dengar..kena duduk depan atau kelas kena diam
2. Cikgu Norli- P. Am 1/ guru kelas/ baik
3. Cikgu..( x ingat)..- Sej II/ Baik juga/ Saya suka buat latihan dia
4. Ustaz Zaidi- Sej Islam
5. Cikgu Aniswandi- tinggi/ haha..lawak/ Eko 1
6. Cikgu Norhayati- payah juga orang Akaun ajar Eko( dia kata)/ manis/ anak mami/ Kadang penat dia ajar kami-tapi masih tak faham..(susahnya mengajar)


Ting 6 Atas
1. Cikgu A.Dollyana- P.Am II
2. Cikgu Hamsiah- P.Am I/manis/lemah lembut/ baik/sedap suaranya
3. Cikgu N...- Sej I/ comel/ baik/ lemah lembut
4. Cikgu Abby- Sej II/ ..memang power..bentang guna slaid../ kena bentang/ esei tiap2 hari
5. Sir Amy- haha..the unic style/ ajar lagu Unbreak My heart/
6. Madam Sunaidah- MUET
7. Cikgu Noraidah- cikgu comel/ Eko I
8. Cikgu Arizan- suami cikgu Rudina-abi Sumayyah/ EkoII


Thank You...All...
moga ilmu yang dicurahkan membawa makna dalam hidup












Tiada ulasan:

Quotes

sebaiknya apa-apa yang dikutip,biarlah dengan memberikan sumber. Apa yang kita buat, nanti di akhirat akan kita tengok balik bersama semua makhluk.

seorang anak

produk Kampung Kembara Jaya, Bukit Garam.

masih/pernah bergelumang tanah hanyir,rumput gatal, mentari terik, berkaki ayam, menangis keanak-anakan, bermonolog, berbicara laju, berambut keras/berselipar jepun.


bersekolah dulu di Sk Kota,
SMK Bukit Garam,

Masih berkelana dibumi luar,
mencari & menjejak potensi& spirit diri

~kita tidak sama,posisi kita berbeza,matlamat kita sama..mencari mardhatillah

"sebaik-baik muslim yang bermanfaat kepada orang lain"

*harusnya hari-hari yang dijejak sentiasa memberi kredit2 kepada memaknakan HIDUP