21 November 2008

kalaulah DIA ada disini....

Hari yang mengjengkelkan

Sepatutnya aku bersama sahabt2 brprogrammmm…tapi, mmg bukan takdirku.

Aku ke cermin n senyum..

Macam dah putih jak aku?

Betulkah aku dah putih??

Tak puas hatini..ke cermin blik air plak..

Eh betullah mcam putih saja..
Perasaan jak kot…

Allah…

PUCATLAH.. perasan btul.

Jam11 spatutnya aku n KP jmpa DR.. tapi memang bukan takdir aku..

Bas yg dinaik tu mmg baik…tapi sayang…aku turun bukan pada tmpatnya..

Hbis kena sound…tapi biasalah telinga ini mcam PEKAK plak ni hari..

Mgkin sbb tk smpat rehat..

Alamak Matrik ndk pakai..

Lantaklah…….


Penat2 gi tak smpat jmpa Dr..cian KP kena FIRE sorang2..

Ala bro…anta kan PEJUANG..

Balik tu…tggulah RapidKL yang tercinta………

Mata cam mau jatuh sudah, tapi wat2 mata UJI RASYID..


PERPUSTAKAAN TERBESAR DI ASIA TENGGARA mcm lengang jak…..

Mungkin smua dah malas pijak tangganya yang dipenuhi
“bunga-bunga matahari menyinari…”

Atau semua sdah berkumpul di STESEN KAJANG?
Ndkpun STESEN PUDU…@ STESEN PUTRA…
Semua dah balik kotttt…


Akal mula lah berangan-angan…

Kalaulah DIA ada masa ni…

Mesti masa ni kami sama-sama tunggu RAPIDKL tercinta..

Ataupun DIAlah kawanku bercerita..

Bercerita ttg masa depan n masa lalu…

Jadi takpayahlah aku mengira berapa motor lalu…berapa kereta lalu…yang mana kereta orang

kaya..mana keta lecture..

Mungkin.............. aku teka DIA..

Apakah kenderaan yang lalu selepas ini?


Best juga..time2 gini ada kwan bercerita..

Aku pandang kusi belakang..wah ada MR.BLACK..

Ni mesti dari PTSL..

Bas lalu,

Aku naik…

Turun pulak di FPEND…

Aku jalan…

Kalaulah DIA ada masa ni..

Aku suruh dia bawa beg aku yang dihadiahkan oleh ILIM..

Pas tu..

Kami akan lumba jalan kaki ke bilik lecture..

Tapi aku rasa DIA menang..sbb kakinya mcam BANGAU


Aku jalan lagi.. bilik lecture sunyi..

Oh hari ni hari JUMAAT..

Aku naik tangga kecil..

Eh nampak sorang MR.CLEANER…

Senyum…

Dia pun senyum…

Ndak SOLAT JUMAATkah?

Masih awal lagi kott..


Selesai..

Aku ke bus stop.. kolej taklah jauh sangat..tapi

HOTlah..

Muncul pula bas sebesar BAS LABUK..

Aku lambai..moga2 berhentilah..


Kalaulah DIA ada disini..

Aku suruh DIA yang lambai..

Naik jak, lagu BORONGAN CINTA oleh THE LIMA..
“pasang kuat sikit takpakan…boringlah”..

Aku angguk jaklah…

Kalau DIA ada di sini..

Mungkin aku buat2 NDAK NAMPAK tu pcik driver..


Laparlah pulak..

Turun bas..nampak pula CAFÉ..

Kalaulah DIA ada disini..

Aku sirih dia beli..n aku tunggu kat meja jak..

Boleh tido sekejap..


Aku pandang ats..nampak plak SURAU..

Kalaulah DIA ada dsini..

Aku mahu tiap2 SUBUH dia jadi MUAZZIN..

Kalau aku rasa bukan dia muzzin…pagi2 lagi aku hantar FUN TALK..

“why you not AZAN subuh tadi?”

Aku takkan terima alas an..walau apapun.

Tapi................ kalau dia azan akan bagi PENEGUHAN POSITIF..

Aku panggil DIA USTAZ..

Padan muka!...hhehe..kalau DIA ndk mau..aku ckaplah…” itu doakan..”


Pekerja café tu sengih2…

KalauLAh DIA ada disni..aku suruh GERTAKi

DIA mesti jadi orang yg melindungi aku..

Petang2 kita kami round2 TASIK KEJUT..

Hah........ nilah HAMPIR jadi fkulti pilihan dia..

DIa lari..aku lempar batu dalam tasik n kira berapa pusingan lariannya..

Jangan sampai MAGHRIB dia ndk mampu pulak jdi IMAM.. sudah.

Kalau malam..pas ISYAK..

Aku buat diskusi dengan DIA..tya psl subjek ku yang SUKA guna buku AS.

Alangkah Indahnya kalau DIA disini..

Aku mesti PASTIkan assignment siap pada masanya..

Kalau bab2 basuh baju @ gosok..boleh ditolong seminggu 2 kali.

Kami boleh pi program sama2..

Jdi AJK sama2..


Boleh tempah tiket balik SABAH sama-sama..

Pastu aku suruh dia bawa beg kain ku..aku just bawa beg LAPTOP.

Kami sama-sama tunggu FLIGHT di LCCT..

Ndk lagi aku sorang2..


Tapi,

Itu KALAUlah DIA ada disini….

ENTAHLAH….bukan nasib DIA disini..

Maka aku MESTI BERANI..

ALLAH always in my side..YAKIN>>>>

-SEMOGA DIA CEMERLANG n KAMI BOLEH sama2 konvo… InsyaAllah.